Vaše narudžbe dostavljamo i dalje unatoč COVID-19 virusu. 👍
Narudžba >

Sve o menopauzi


Što je menopauza?

Po definiciji menopauza predstavlja kraj menstrualnog ciklusa, a radi se o prirodnom, biološkom procesu tijekom kojeg dolazi do pada funkcije jajnika te završetka ženine reproduktivne sposobnosti. Javlja se kada jajnici više ne obavljaju svoju funkciju, odnosno ne proizvode jajašca i stoga razina hormona u ženskom tijelu opada. Upravo je pad hormona odgovoran za promjene raspoloženja, emocija i fizičke promjene.

Jajnik je organ koji proizvodi ženske hormone estrogen i progesteron, koji su odgovorni za regulaciju menstrualnog ciklusa i ovulaciju. U kasnijim godinama, jajna stanica u jajniku prestaje sazrijevati; razina hormona opada, počinje menopauza i izostaje menstruacija. Većinu žena to pogađa oko 50-e godine. Menopauza je normalan, fiziološki, neizbježan proces starenja, a ne bolest. Za većinu žena menopauza je razdoblje promjena, razdoblje u kojem hormoni utječu na emocije i raspoloženje.


Najčešći simptomi menopauze su:

  1. naleti vrućine i / ili intenzivna znojenja noću,
  2. tjeskoba (umor, iscrpljenost, razdražljivost i promjene raspoloženja),
  3. nesanica,
  4. zadržavanje vode,
  5. problemi sa pamćenjem, loša koncentracija,
  6. suha rodnica, pad libida, seksualna bol, češće upale vagine,
  7. glavobolje,
  8. suha, tanka koža bez sjaja koja brzo stari i gubi čvrstoću,
  9. inkontinencija mokraće, pojačano mokrenje, upala mokraćnog sustava,
  10. depresija, česte promjene raspoloženja,
  11. povećanje tjelesne težine,
  12. promjene  fizičkog izgleda (lomljivi nokti, duboke bore i tanka kosa).

U menopauzi se usporava aktivnost hormona, što također utječe na starenje kože, njezinu gustoću i elastičnost. U tom razdoblju dolazi do značajnog pada izlučivanja spolnih hormona -hormona mladosti (DHEA), testosterona i estrogena čime se ubrzava starenje kože. Zbog manje količine estrogena u koži stvara se manje kolagena (manje vezivnog tkiva), koža postaje tanja, elastičnija, osjetljiva na dodir, a usporava se metaboliza što mijenja strukturu kože.

Kako količina estrogena opada, mogu prevladati androgeni hormoni koji utječu na rast kose i mogu dovesti do povećane dlakavosti na neuobičajenim mjestima. S druge strane rast kose je oslabljen; kosa postaje tanja i opada.

Femisol, dodatak prehrani, učinit će da se i izvana osjećate lijepo. Vitamin C utječe na stvaranje kolagena koji je važan za očuvanje zdravlja krvnih žila, kostiju, kose i noktiju, a cink ima utjecaj na održavanje kostiju, kose, kože i noktiju zdravima.


Savjeti za pomoć u menopauzi:

Menopauza je vrijeme kada žena mora ponovo uzeti vremena za sebe i za svoje tijelo kako bi otkrila da se može ponovno osjećati dobro u svojoj koži. Redovna tjelesna aktivnost, odgovarajući unos tekućine i zdrava prehrana zasigurno će pomoći. Još je važnije da u ničemu ne pretjerujete, ali i dajte sebi dovoljno vremena za odmor i spavanje.

Redovita tjelovježba

Redovita tjelesna aktivnost pomoći će vam podići razinu energije i lakše ćete kontrolirati svoju težinu. Glavni razlog je taj što vam tijekom vježbanja nivo serotonina raste, čime se poboljšava raspoloženje, opće stanje, apetit i pozitivno utječe na kvalitetu sna. Redovito vježbanje također pomaže u održavanju mišićne mase, što je važno za držanje, pokretljivost i sprečava dobivanje na kilaži. Ne zaboravite, međutim, da redovito vježbanje također jača kosti što je najbolji način prevencije osteoporoze, koja se obično javlja u menopauzi.

Zdrava prehrana

Zdrava prehrana posebno je važna u razdoblju našeg života kada tijelo prolazi kroz određene promjene. Upravo unos zdravih i svježih sastojaka može doprinijeti boljem raspoloženju, pospješiti probavu i opće zdravlje. Donosimo opće smjernice kojih bi se trebalo pridržavati:
  • Jedite puno svježeg, organskog voća i povrća svaki dan.
  • U zreloj dobi tijelo troši manje kalorija kako bi moglo funkcionirati, što znači da je važno smanjiti unos kalorija kako bismo izbjegli nagomilavanje kilograma. Posebno se preporučuje konzumirati manje pakirane ili prerađene hrane, dodanog šećera, rafiniranih ugljikohidrata, slatkih pića, alkohola i rafiniranih ulja.
  • Pri odabiru namirnica, uvijek dajte prednost hrani sa visokim sadržajem vlakana kako biste lakše kontrolirali svoj apetit, pospješili zdravlje probave i koristili srcu.
  • Pijte puno svježe vode.
Kod zdrave prehrane, morate obratiti posebnu pozornost na činjenicu da opadanje razine estrogena uzrokuje gubitak čvrstoće kostiju te se stoga preporučuje unositi hranu bogatu kalcijem i vitaminom D. Uživajte u što većem broju različitih namirnica bogatih kalcijem (mlijeko i mliječni proizvoda, ribi , tamnozeleno povrće).


Pored gore navedenih uobičajenih simptoma, kraj ženske reproduktivne sposobnosti dovodi do velikih emocionalnih promjena u životu žene. Promjena iz mlade, živahne, reproduktivne žene u stariju, zrelu ženu ponekad može dovesti do psiholoških i emocionalnih poteškoća. Međutim, vi to možete promijeniti. Razumijevanjem same menopauze, znanjem kako si pomoći na prirodni način i uzimanjem dovoljno vremena za sebe, menopauza može postati period pun života u kojem se može uživati. To je točno ono što smo imali na umu kada smo tražili prave sastojke i formule za Femisol.


Liječenje menopauze:

Hormonska terapija (HNL) ili prirodni tretman

Hormonska nadomjesna terapija tj. uzimanje lijekova koji sadrže hormone nakon menopauze, imaju značajan utjecaj na zdravlje i opće stanje. Hormoni utječu na raspoloženje, štite srce, održavaju kosti zdravima, rješavaju probleme suhe rodnice, podižu libido. Hormonska ravnoteža vrlo je važna kako bismo se dobro osjećali. Vaš liječnik ili ginekolog odrediti će metodu koja je ovisno o vašem zdravlju i načinu života najprikladnija. Zbog raznih mogućih komplikacija (rizik od kardiovaskularnih bolesti, rizik od raka dojke, raka probavnog sustava itd.) hormonska terapija nije dugoročno rješenje i zahtjeva pažljivo praćenje zdravstvenog stanja te nije primjerena svakoj ženi.

Veliki se postotak žena plaši hormonske nadomjesne terapije ili je ne smije koristiti (rak dojke ili jajnika koji se hrani estrogenom), pa se u tom slučaju preporučuje prirodna terapija. Prirodna terapija nije alternativa hormonskoj nadomjesnoj terapiji (HNL), ali neki se problemi u menopauzi također mogu ublažiti na ovaj način. Prirodno liječenje savjetuje se ženama koje ne bi trebale koristiti ili odbijaju HNL, a problemi u menopauzi uvelike umanjuju njihovu kvalitetu života. Može im se pomoći fitoestrogenima.

Fitoestrogeni su prirodne tvari, po kemijskoj strukturi slične ženskim spolnim hormonima koje oponašaju i reguliraju djelovanje endogenih estrogena, obično vezanjem na estrogenske receptore i tako doprinose hormonskoj ravnoteži. Imaju slabiji učinak od prirodnog estrogena, brže se razgrađuju i ne skladište se u tkivima. Važni izvori fitoestrogena jesu crvena djetelina (Trifolium pratense) i soja (Glycina max). Ekstrakt crvene djeteline također je jedan od glavnih sastojaka Femisola, dodatka prehrani.



Periodi menopauze:
Postoje tri faze menopauze: predmenopauza, menopauza i postmenopauza.


Što se događa nakon menopauze? Postmenopauza.

Kod žena u postmenopauzi, kada se razina hormona ponovno stabilizira, tijelo se prilagođava novoj ravnoteži i nakon dugo vremena ženama se vraća povrat energije i bolje se osjećaju. Žene se osjećaju puno bolje i imaju manje bolova, bolje spavaju, nestaju problemi sa koncentracijom, glavoboljom i gubitkom kilograma. Međutim, nekoliko godina nakon završetka menopauze, mogu se javiti i drugi problemi povezani sa niskom razinom estrogena. Najčešće promjene u postmenopauzi su kardiovaskularne bolesti, osteroporoza i porast tjelesne težine.

Do pojave menopauze, estrogen ima ulogu zaštitnika u ženskom tijelu, koja se nakon menopauze mijenja zbog nižih vrijednosti. Često dolazi do povišenih vrijednosti kolesterola i razine masti u krvi, ubrzano se razvija ateroskleroza, povećava se vjerojatnost koronarnih bolesti srca i moždanog udara. Glavni metabolički simptomi su smanjena gustoća kostiju i osteoporoza. Osteoporoza pogađa više od polovice svih žena u postmenopauzi. Kod starijih žena prijelom ruke deset je puta češći nego kod muškaraca, a još je češći prijelom kuka.

Koliko dugo traje menopauza?

Većina žena prolazi kroz navedene promjene  u razdoblju od pet do deset godina. Za većinu je to otprilike pet godina, ali se kod nekih žena simptomi mogu pojaviti i nestati čak i u dužem periodu. S obzirom da se životni vijek produljuje i procjenjuje se da će biti oko 85 godina, razdoblje menopauze nikako ne predstavlja kraj, već samo prijelaz u zrelije razdoblje.
Sva prava pridržana © 2012 - 2020
Production: MMstudio